San Francisco / Santa Cruz / Arizona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Chung Homans - WaarBenJij.nu San Francisco / Santa Cruz / Arizona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Chung Homans - WaarBenJij.nu

San Francisco / Santa Cruz / Arizona

Door: Chung Homans

Blijf op de hoogte en volg Chung

29 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Flagstaff

Wat is het hier mooi!!
Zoveel dingen al gezien en gedaan! Zoveel nieuwe mensen ontmoet!!

Op donderdag 16 oktober 2014 om 19 uur kwam ik aan op San Francisco Airport. De vlucht ging erg goed en heb genoten van het vliegtuigvoedsel!
Vanaf het vliegveld werd ik opgehaald door een busje, die mij naar het Adelaide hostel bracht.

Het Adelaide hostel is een prachtig hostelletje. Heel gezellige hostel met veel mensen, ik verblijf hier de komende 2 nachten!
Door mijn jetlag was ik overdag heel erg moe en lui, 's nachts was ik fit en klaarwakker! Maar na een paar dagen slaat je ritme om!
Ik heb me ieder geval goed kunnen vermaken de 2 dagen in San Francisco!

Op 18 oktober, moest ik van SF naar Santa Cruz. Hier zal ik opgehaald worden door David Jones. Hij bracht mij naar het vrijwilligershuis en legde mij uit wat de bedoeling was!
In dit vrijwilligershuis slapen alleen jongeren van 18 tot 28, er staan in elke kamer stapelbedden waar je dan met zijn 4en op een kamer slaapt.
Genoeg mensen leren kennen, want in zo'n huis wonen ongeveer 20 mensen. Zoveel namen om te onthouden!!!

Er kwamen 18 oktober nog 5 nieuwe vrijwilligers. Hier moet ik mee samen werken de komende maanden. Dit is mijn groepje, het is een leuke en gezellige groep!
Allemaal uit verschillende landen:
Young uit Zuid-Korea
Sylvia uit Spanje
Jacky en Stepahnie uit Duitsland
Meghan uit Amerika

We hebben onze eerste vrijwilligerswerk project al gehad in Tahoe Lake!
Het werk bestond uit stenen paden aanleggen en bomen omzagen (voor haardvuur).

De eerste week zat ik in Santa Cruz en Tahoe Lake!
Ze wilden graag dat wij vrijwilligerswerk gingen doen in Arizona voor 3 weken lang! Dikke prima voor ons, zo zie je nog eens wat van Amerika!!
Wij moesten wel 12 uur lang in de auto zitten, met de nodige tussenstops en genoeg eten en drinken viel het uiteindelijk wel mee!

Onze tweede project is dus in Arizona en begint vandaag! Waar weet ik niet precies maar dat krijg ik nog te horen!

In het begin was ik bang voor mijn Engels, maar tot nu toe gaat het erg lekker!
Ze verstaan me en je moet gewoon durven praten!

Ik voel me goed en heb er zin in de komende weken!



  • 30 Oktober 2014 - 00:13

    Doortje En Gerard:


    Hoi Chung,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, het is heel interessant wat je daar allemaal meemaakt. Welke werkzaamhedengaan ju

  • 30 Oktober 2014 - 00:44

    Doortje En Gerard:


    Vervolg:

    Welke werkzaamheden zijn jullie daar aan het uitvoeren en hebben jullie veel contact met de plaatselijke bevolking? We hopen dat jullie het als vrijwilligersgroep ook in de vrije uren gezellig hebben. Geniet van deze mooie uitdaging !

    Liefs van doortje en gerard

  • 25 November 2014 - 20:19

    Chung Homans:

    Bedankt voor jullie lieve berichtje!
    Sorry voor mijn late reactie!
    Zie mijn volgende reisverslag, daar leg ik uit wat mijn werkzaamheden zijn geweest!

    Het is zeker een goeie uitdaging, volgende week heb ik weer een project. Waar en wat ik moet doen weet ik niet, ik houd jullie op de hoogte!!

    Veel liefs en kusjes, chung

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Flagstaff

The States

Mijn naam is Chung, Chung Homans. Een ongewone jongen een in gewone wereld met doodnormale vrienden en een saai vriendinnetje. Nee hoor, dat is allemaal maar gein.

Ik woon in Holten, het mooiste dorp van Overijssel. Ik woon al een lange tijd op de Kol met veel plezier samen met mams, broertjelief en de hond. Sinds mijn 16de levensjaar ben ik bij cafetaria 't Klavertje gaan werken, nu ben ik 19 en werk er nog steeds.
Het werken hier heeft mijn leven veranderd, op een hele positieve manier.

Wat school betreft, heb ik mijn mbo opleiding Juridisch Medewerker niveau 4 afgelopen schooljaar helemaal afgerond na 3 jaar keihard bikkelen.
Het laatste schooljaar mocht ik stage lopen bij een overheidsinstantie. Ik had toen voor een stage bij de Politie gekozen, hier heb ik veel geleerd.
Het was echt een leerproces!

Ik heb ook nog vrienden, hele goeie vrienden. Een voor een verschillend maar heel leuk, ik ben eigenlijk heel gek op ze.

Naast al dat werken, school en vrienden heb ik nog een heel lief vriendinnetje. Heel lief maar ook ondeugend hoor. Gek dat ze is!

Mijn grote reis gaat beginnen op 16 oktober.
Ik ga voor ongeveer 2 maand vrijwilligerswerk doen in Amerika, Californië. Dan hoor ik al mensen vragen 'huh vrijwilligerswerk in de USA?'.

Vrijwilligerswerk in de USA, houdt in dat ik met meerdere internationale vrijwilligers een park moet onderhouden. Denk hierbij aan Yosemite park of Grand Canyon. Hier werk ik dan 4 dagen in de week, de rest van de dagen verblijf ik in Santa Cruz.

Ik heb er erg veel zin in dit avontuur en ik ga alles bijhouden in deze blog.

Geniet van het leven en maak er iets moois van!

Liefs,

Chung

Recente Reisverslagen:

23 December 2014

This is it.

20 December 2014

Laatste daagjes!

04 December 2014

Vrije dagen en Vrijwilligerswerk

20 November 2014

Vrijwilligerswerk Arizona + Roadtrip

29 Oktober 2014

San Francisco / Santa Cruz / Arizona
Chung

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 5234

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 25 December 2014

The States

Landen bezocht: