Vrije dagen en Vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Chung Homans - WaarBenJij.nu Vrije dagen en Vrijwilligerswerk - Reisverslag uit Santa Cruz, Verenigde Staten van Chung Homans - WaarBenJij.nu

Vrije dagen en Vrijwilligerswerk

Door: Chung Homans

Blijf op de hoogte en volg Chung

04 December 2014 | Verenigde Staten, Santa Cruz

Goeiedag mensen,

Mijn leven is relaxt hier in Santa Cruz, al heel wat nieuwe mensen leren kennen en afgelopen 2 weken veel vrije dagen gehad.

Ik heb alleen dinsdag en woensdag gewerkt, in een klein parkje.
Een klein mini natuurparkje in Fremont moest ik onkruid wieden.
Het regende hier zo hard de hele tijd en ze lieten ons gewoon werken.
Na een werkdag van 8 tot 16, inclusief pauzes, gingen we direct door naar huis. Ik was helemaal nat van de regen en sprong ook direct onder de douche! Ja, ik waardeer de douche wel steeds meer!!
Thuis, terug in Nederland, is het zo gewoon om even een douche te nemen na het werk (of als je koud hebt). Hier is het anders, je weet gewoon dat je soms dagen lang niet kan douchen.. Vandaar dat ik douche zoveel meer ben gaan waarderen.

In mijn vrije tijd ben ik 4 keer naar de bioscoop geweest, deze zijn hier geweldig. Deze bioscoopstoelen zijn niet gewoon standaard bioscoop stoelen maar echt ligstoelen.
Zo af en toe was ik ook in de bar te vinden in de avond, ik mag deze bar inkomen. Normaal moet je 21+ zijn maar in deze bar is het toegestaan dat je wat jonger bent. In deze bar staan 12 pooltafels, 1 pingpong tafel, 4 dartborden en nog een, voor mij onbekend spel.

Voor de rest heb ik ook nog gedag gezegd tegen de mensen die weer terug naar huis gingen of die met hun avontuur verder gaan.
Dat is heel raar, soms weet je gewoon dat je sommige mensen niet meer gaat zien of dat het nog een lange tijd duurt voordat je ze weer ziet.
Terwijl je ze hier gewoon elke dag wel een keer ziet en leuke activiteiten mee deed.

Ik zal nog wel een aantal foto's plaatsen, zodat jullie een beetje idee hebben wat ik heb gedaan!

Bedankt voor het lezen,
Chung x

  • 04 December 2014 - 21:43

    Peter:

    Hallo,

    Gaaf hoor dat wil ik wel eens meemaken. Ik denk dat je er veel van opsteekt en ook zelfstandiger van word. Ook weet je waarvoor je het doet. Je leert er veel van. Ga zo door en ontdek nog veel daar. Fijne tijd nog gewenst.

    Peter

  • 06 December 2014 - 01:16

    A+B-C=AB-C:

    Beste C,

    Nu gaat één van je wensen uitkomen!!
    Hier gaat zo meteen een cool verhaaltje komen.
    Het waren ontroerende verhaaltjes die we tot nu toe gelezen hebben.
    Ga zo door met schrijven, een verborgen talent??

    We hebben veel waardering voor je, (vrijwilligers)werk toe maar.
    Amerika is een stukje veiliger geworden door jou vakmanschap, met je prikkelhekje.
    Respect ouwe vakman, ga zo door!!!!

    Santa Claus heeft jou in het vizier.

    Misschien komt volgend jaar wel Sinterklaas stilletjes op bezoek.
    Wie weet een kleinigheidje voor je bewezen vakmandienst.



    Groeten aan Eric.

  • 06 December 2014 - 17:21

    Chung:

    Lieve A+B,

    Wat een prachtig gedicht,
    Het einde is al bijna in zicht,

    Nog een aantal weken zonder Chung,
    Dat is makkelijk te doen,

    Lieve groetjes,
    Chung

  • 15 December 2014 - 23:15

    Doortje En Gerard:

    Hoi Chung,

    Prachtige foto's en mooie verhalen! Toch wel fijn dat je het nuttige soms ook even met het aangename kan verenigen , want zo te zien is het soms wel back 2 the basic, maar we denken dat je hierdóór straks veel stérker uit de strijd bent gekomen als je weer met beide benen op de hollandse klei bent belandt. Nog een goede tijd, een fijne terugreis en zijn straks benieuwd naar al jouw belevenissen !

    lieve groet van doortje en gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Santa Cruz

The States

Mijn naam is Chung, Chung Homans. Een ongewone jongen een in gewone wereld met doodnormale vrienden en een saai vriendinnetje. Nee hoor, dat is allemaal maar gein.

Ik woon in Holten, het mooiste dorp van Overijssel. Ik woon al een lange tijd op de Kol met veel plezier samen met mams, broertjelief en de hond. Sinds mijn 16de levensjaar ben ik bij cafetaria 't Klavertje gaan werken, nu ben ik 19 en werk er nog steeds.
Het werken hier heeft mijn leven veranderd, op een hele positieve manier.

Wat school betreft, heb ik mijn mbo opleiding Juridisch Medewerker niveau 4 afgelopen schooljaar helemaal afgerond na 3 jaar keihard bikkelen.
Het laatste schooljaar mocht ik stage lopen bij een overheidsinstantie. Ik had toen voor een stage bij de Politie gekozen, hier heb ik veel geleerd.
Het was echt een leerproces!

Ik heb ook nog vrienden, hele goeie vrienden. Een voor een verschillend maar heel leuk, ik ben eigenlijk heel gek op ze.

Naast al dat werken, school en vrienden heb ik nog een heel lief vriendinnetje. Heel lief maar ook ondeugend hoor. Gek dat ze is!

Mijn grote reis gaat beginnen op 16 oktober.
Ik ga voor ongeveer 2 maand vrijwilligerswerk doen in Amerika, Californië. Dan hoor ik al mensen vragen 'huh vrijwilligerswerk in de USA?'.

Vrijwilligerswerk in de USA, houdt in dat ik met meerdere internationale vrijwilligers een park moet onderhouden. Denk hierbij aan Yosemite park of Grand Canyon. Hier werk ik dan 4 dagen in de week, de rest van de dagen verblijf ik in Santa Cruz.

Ik heb er erg veel zin in dit avontuur en ik ga alles bijhouden in deze blog.

Geniet van het leven en maak er iets moois van!

Liefs,

Chung

Recente Reisverslagen:

23 December 2014

This is it.

20 December 2014

Laatste daagjes!

04 December 2014

Vrije dagen en Vrijwilligerswerk

20 November 2014

Vrijwilligerswerk Arizona + Roadtrip

29 Oktober 2014

San Francisco / Santa Cruz / Arizona
Chung

Actief sinds 11 Sept. 2014
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 5230

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2014 - 25 December 2014

The States

Landen bezocht: